تبلیغات
مطالب اینترنتی - مطالب آذر 1396

برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در همدان دانشگاه نسل سوم، کارآفرین است

یکشنبه 12 آذر 1396 04:49 ب.ظ   نویسنده : نویسنده      



رضا قیاسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود و سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها با انجام فعالیت های پژوهشی و پیوند با صنعت نقش بسزایی در پیشبرد اهداف جامعه دارند تصریح کرد: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی است.
قیاسی با بیان اینکه شعار مصوب هفته پژوهش’ پروهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال’ است افزود: روزهای هفته پژوهش در استان متناسب با این روزها نامگذاری شده است.
جانشین ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان همدان گفت: نسل اول دانشگاه های ایران آموزش محور بود و تنها وظیفه علمی داشت اما نسل دوم دانشگاه ها غیر از دانش به سراغ پژوهش نیز رفت و به تولید علم و کتاب پرداخت.
قیاسی افزود: نسل سوم دانشگاه ها که در حال حاضر وجود دارد، فن آور و کارآفرین است و تولیدات علمی را به ثروت تبدیل می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز وارد نسل سوم شده ایم و میخواهیم که این علوم تبدیل به ثروت شده و بسیاری از مشکلات حل شود افزود: باید بتوانیم علم را مورد استفاده قرار داده و از آن ثروت تولید کنیم.
گفتنی است نمایشگاه هفته پژوهش از 18 تا 21 آذرماه برگزار می شود و در اختتامیه هفته پژوهش نیز از پژوهشگران برتر استان همدان تجلیل می شود.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا



لینک منبع

مطلب برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در همدان/ دانشگاه نسل سوم، کارآفرین است در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در همدان/ دانشگاه نسل سوم، کارآفرین است
http://mofidestan.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%da%98%d9%88%d9%87%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%b1/
آخرین ویرایش: - -
دیدگاه ها ()

برخی کاربران ساعت هوشمند سامسونگ Gear S3 از عمر کم باتری در تایزن ۳ رنج ‌می‌برند

یکشنبه 12 آذر 1396 04:23 ب.ظ   نویسنده : نویسنده      



به‌تازگی به‌روزرسانی سیستم‌عامل تایزن 3 برای ساعت هوشمند سامسونگ Gear S3 منتشر شده است. با این‌که به‌روزرسانی مذکور به همراه خود ویژگی‌های جدیدی در برداشت، اما ظاهرا این پکیج خالی از ایراد نبوده و مشکلاتی برای باتری این گجت به دنبال داشته است.

اخیرا با گزارش‌هایی از کاربران این ساعت هوشمند در خصوص عمر کم باتری پس از به‌روزرسانی به این نسخه روبرو شدیم. سامسونگ تاکنون واکنشی به این خبرها نداشته و هنوز مشخص نیست که این مورد تا چه اندازه فراگیر است، اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، کاربران زیادی به این مشکل دچار نشده‌اند.

علاوه‌بر مشکل باتری، شاهد گزارش شکایاتی در مورد مشکل جدیدی هستیم که مانع از شخصی‌سازی ظاهر ساعت Gear S3 می‌شود. به هرحال مانند همیشه توصیه می‌شود که کاربران در صورت مواجه با چنین مواردی، ابتدا گجت پوشیدنی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانند که احتمالا همه این مشکلات را برطرف خواهد کرد.



لینک منبع

مطلب برخی کاربران ساعت هوشمند سامسونگ Gear S3 از عمر کم باتری در تایزن ۳ رنج ‌می‌برند در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :برخی کاربران ساعت هوشمند سامسونگ Gear S3 از عمر کم باتری در تایزن ۳ رنج ‌می‌برند
http://mofidestan.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%ae%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-gear-s3-%d8%a7%d8%b2-%d8%b9/
آخرین ویرایش: - -
دیدگاه ها ()

محققان باتری گرمایی ساختند

دوشنبه 6 آذر 1396 05:14 ب.ظ   نویسنده : نویسنده      



باتری گرمایی

به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه MIT مشعول ساخت یک ماده کامپوزیت شیمیایی هستند که می تواند گرمای نور خورشید یا منابع دیگر را جذب و ذخیره کند. سپس هنگامیکه در برابر نور قرار می گیرد آن را به شیوه کنترل شده منتشر کند. به عبارت دیگر آنان یک باتری گرمایی ساخته اند.

این ماده که PCM (ماده ای ک وضعیت آن تغییر می کند) نامیده می شود، ترکیبی از اسیدهای چرب و مواد ارگانیک است که در آینده انرژی لازم را برای یک اجاق خورشیدی در کشورهای در حال توسعه فراهم می کند. همچنین با استفاده از این روش می توان نور خورشید را طی روز جمع آوری کرده و در شب منتشر کند.

محققان معتقدند کاربردهای مختلفی می توان برای این ماده در نظر گرفت زیرا هنگام تغییر وضعیت آن از جامد به مایع (یا معکوس) گرمای زیادی آزاد می شود. آنان هم اکنون مشغول بررسی تنظیم گرمای ساختمان ها با این روش هستند. درهمین راستا نوعی باتری گرمایی ساخته اند.



لینک منبع

مطلب محققان باتری گرمایی ساختند در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :محققان باتری گرمایی ساختند
http://mofidestan.ir/%d9%85%d8%ad%d9%82%d9%82%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%86%d8%af/
آخرین ویرایش: - -
دیدگاه ها ()

داستان سرایی چگونه به پیشرفت کسب‌وکار کمک می‌کند

دوشنبه 6 آذر 1396 04:48 ب.ظ   نویسنده : نویسنده      



داستان‌ها شما را قادر می‌سازند که اهداف خود را به شکلی تأثیرگذار برای دیگران بیان کرده و ارزش‌ها و مزایای رقابتی خود یا شرکت را به آن‌ها ثابت کنید.

برای همه‌ی ما پیش آمده است که بخواهیم در مورد خودمان و توانایی‌هایی که داریم صحبت کنیم. مصاحبه‌های کاری، مصاحبه‌های درسی، سخنرانی برای سرمایه‌گذاران، جذب نیرو برای استارتاپ از جمله موقعیت‌هایی هستند که یک فرد باید صلاحیت‌های خودش را نشان دهد. آماده کردن یک روایت قانع‌کننده در مورد دستاوردها، ارزش‌ها و اهداف کمک زیادی به افراد و مخصوصا کارآفرینان در این زمینه می‌کند. کارآفرینان در یک بازی رقابتی فعالیت می‌کنند و هر روز باید دیگران را قانع کنند که در این بازی رقابتی به آن‌ها ملحق شوند. این یعنی باید هر روز شایستگی‌های خودشان را به دیگران ثابت کنند و داستان‌ها دقیقا همان چیزی هستند که این کار را انجام می‌دهند. مهم نیست مدرک دکترای یک دانشگاه معتبر را داشته باشید یا مدیرعامل یک شرکت بزرگ باشید یا حتی تحقیقات ارزشمندی در یک زمینه‌ی خاص انجام داده باشید، داشتن یک داستان خوب می‌تواند با ارزش‌تر از همه‌ی این موارد باشد. افرادی که داستان‌های قانع‌کننده‌تری داشته باشند موفق‌تر از دیگران خواهند بود. اما چگونه می‌توان یک داستان تأثیرگذار تعریف کرد؟ در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

storytelling

۱- داستان‌سرایی ما را به شنوندگان متصل می‌کند

اگر قصد دارید در مورد کسب‌وکار خود صحبت کنید، بگویید عاشق محصولاتی هستید که طراحی کرده‌اید. اینکه برای ارائه‌ی خدمات شرکت بسیار زحمت کشیده‌اید و به آن‌ها افتخار می‌کنید. اما تمرکز کردن روی محصول، خدمات و شرکت چیزی نیست که شنونده به دنبال شنیدن آن باشد. اگر می‌خواهید دیگران بابت اطلاعاتی که به آن‌ها می‌دهید وارد عمل شوند باید چشم‌انداز را تغییر دهید.

اسر چوی (Esther Choy) رئیس بخش آموزش ارتباطات در یک شرکت مشاوره می‌گوید:

چندین سال پیش با یک شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی املاک همکاری داشتم و هدف این بود که معرفی‌نامه‌های آن شرکت را بهبود دهیم. مشکل شرکت این بود که نمی‌توانست مشتری‌های جدید جذب کند. زمانی که معرفی‌نامه‌ی شرکت را بررسی کردم متوجه شدم متن آن به صورتی است که در تمام اسلاید‌ها به یک سوال مشابه پاسخ داده می‌شود: «شرکت ما بسیار خوب است و چرا نباید دیگران مایل به همکاری با ما باشند؟» البته اکثر معرفی‌نامه‌ها به همین شکل طراحی می‌شوند و یک شرکت تا می‌تواند در مورد مزایای رقابتی خود صحبت می‌کند.

بنابراین کار خودم را آغاز کردم و این بار تمرکز را روی پاسخ دادن به سوال‌های مشتری گذاشتم نه پاسخ دادن به سوال‌های خود شرکت. تمام سوال‌هایی که ممکن است در ذهن مشتری ایجاد شود را بررسی کردم. اینکه شرکت چگونه توانسته است بعد از گذشت این همه سال کار خود را ادامه دهد؟ یا اینکه آیا در آینده هم موفقیت‌های خود را حفظ خواهد کرد؟ درنهایت معرفی‌نامه‌ی شرکت با پاسخ دادن به چنین سوال‌هایی کامل شد و درواقع پاسخ این سوال‌ها داستان شرکت را برای مخاطب تعریف می‌کرد. این روش به خوبی جواب داد و شرکت بعد از گذشت ۱۸ ماه به نتیجه‌ی مورد نظر خود رسید.

۲- داستان‌سرایی ما را از دیگران متمایز کرده و یک مزیت رقابتی به شمار می‌رود

متأسفانه لیست بلند بالای یک شرکت از دستاوردهایی که تا به حال کسب کرده است نمی‌تواند چشم‌انداز خوبی به مشتری بدهد به طوری که مخاطب بتواند وجه تمایز شما را از سایر رقبا تشخیص دهد. مخصوصا اگر شرکت استارتاپ بوده و کار خود را به تازگی آغاز کرده باشد. برای افزایش میزان تأثیرگذاری، علاوه بر معرفی دستاوردها به انگیزش احساسی احتیاج خواهید داشت. مردم بعد از روبه‌رو شدن با شرایط مشابه دو شرکت بر اساس احساساتی که داشته‌اند تصمیم می‌گیرند. اینکه رهبر کدام شرکت توانسته است احساس بهتری به آن‌ها دهد. بنابراین علاوه بر معرفی مزیت‌های رقابتی خود باید به احساسات مشتری نیز اهمیت دهید تا در رقابت پیروز شوید. چوی می‌گوید:

یکی از داستان‌های قدرتمندی که برای یک قسمت برنامه‌ی رادیویی ضبط کردیم موضوع غلبه بر احساسات را توضیح می‌داد. داستان در مورد حسابداری بود که تومور مغزی داشت و بعد از جراحی توانایی خود را برای تصمیم‌گیری از دست داده بود. چرا؟ زیرا جراحی «ذهن عاطفی» او را از بین برده و به تصمیم‌گیری او آسیب وارد کرده بود. احساسات، یک عنصر ضروری برای توانایی تصمیم‌گیری هستند. الان ویز (Alan Weiss) در کتاب خود نوشته است: «منطق، باعث فکر کردن انسان‌ها می‌شود و احساس، آن‌ها را به عمل کردن وامی‌دارد.»

دی فن‌لیو (Di Fan Liu)، یک بانکدار خصوصی در چین است و از داستان‌سرایی برای از بین بردن اضطراب مشتری‌ها استفاده می‌کند. لیو و شرکتش می‌دانند که مشتری‌های بالقوه با انتقال ثروت خود به نسل بعدی مشکل دارند. بنابراین هنگام توضیح خدمات خود برای کارآفرینان فوق‌العاده ثروتمند چینی، داستان کسب‌و‌کارهای خانوادگی را تعریف می‌کنند که با انتقال ثروت خود به نسل بعدی توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی کسب کنند. نکته‌ی داستان‌ها این است که کارمند شرکت بعد از تعریف کردن داستان از مشتری می‌خواهد که یک داستان مشابه چینی را برایش تعریف کند و مشتری قادر به انجام این کار نیست. این دقیقا همان لحظه‌ای است که مشتری آماده‌ی شنیدن خدمات و پیشنهاد ویژه‌ی شرکت است.

شما نیز کار مشابه انجام دهید. زمانی که می‌خواهید احساسات مشتری را برانگیزید از داستان‌سرایی استفاده کنید. داستانی که با شرایط آن‌ها مشابه باشد و بتواند احساسات آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. به‌عنوان مثال شکل دادن داستان به صورت تحقیق و جستجویی که مدت‌ها به طول انجامیده مشتری را تشویق می‌کند که در زندگی بیشتر به دنبال تحقق آرزوهای خود باشد.

storytelling

۳- داستان‌سرایی اعتبار شخصی را بالا می‌برد

مردم صرفا نمی‌خواهند که محصول یا خدمات برند را بخرند بلکه می‌خواهند با شخصیت افرادی که آن کسب‌و‌کار را اداره می‌کنند آشنا شوند. تحقیقات رابرت سیالدینی (Robert Cialdini) روان‌شناس در مورد تأثیر اجتماعی نشان می‌دهد که ما تمایل داریم افرادی که تصور می‌کنیم شبیه ما هستند را دوست داشته باشیم. همچنین ایده‌های چنین افرادی را بیشتر قبول داشته و تمایل داریم که ارتباط قوی با آن‌ها برقرار کنیم.

در رهبری کردن یک کسب‌‌و‌کار فرصت‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید نشان دهید شما هم مانند مشتری‌های خود هستید. داستان‌سرایی در این مورد نیز کاربردی است و رهبر یک کسب‌و‌کار می‌تواند به مشتری‌ها نشان دهد که تجربیاتش تا چه اندازه به تجربیات آن‌ها نزدیک است. چوی می‌گوید:

زمانی که از کلی استندینگ (Kelly Standing)، کارآفرین و بنیان‌گذار خواستیم بیشتر در مورد خودش توضیح دهد، داستانی زمانی را تعریف کرد یک گاو او را دنبال کرده بود و او مجبور شده بود بالای درخت برود و اینکه پدرش زندگی او را نجات داده بود. تجربه‌ی وحشتناکی که می‌تواند برای بسیاری از انسان‌ها و والدین رخ داده باشد و باعث احساس نزدیکی شنونده و گوینده می‌شود.

پذیرش در هر شرایطی، یک بازی رقابتی است و داستان‌ها می‌توانند شایستگی ما را تضمین کنند. این به این معنا نیست که تنها افراد با استعداد در زمینه‌ی داستان‌سرایی می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. هر شخصی می‌تواند این مهارت‌ها را در خودش تقویت کرده و بعد از یادگیری روش‌های آن به اهداف غیر ممکن زندگی دست پیدا کند.



لینک منبع

مطلب داستان سرایی چگونه به پیشرفت کسب‌وکار کمک می‌کند در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :داستان سرایی چگونه به پیشرفت کسب‌وکار کمک می‌کند
http://mofidestan.ir/%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%da%a9%d8%b3%d8%a8%e2%80%8c%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%b1/
آخرین ویرایش: - -
دیدگاه ها ()

درباره وبلاگ


نویسندگان

  • نویسنده (29)